YSAO

Tavoitteet:
  1. Opiskelijoiden opsaamisperusteiseisten oppimisprosessien entistä yksilöllisempi ja joustavampien mallien kehittäminen ja testaaminen
  2. oppimisen ohjaamisen laadun ja osaamisperusteisuuden varmistaminen, yksilöllisyys, Hops ja joustavuus sekä sisäistäminen mitä nämä todella tarkoittavat käytännössä, opettajan työssä ja mitä opiskelijan arjessa
  3. Opettajasta -ohjaajaksi roolin ja työn sisäistämisen muutoksen vahvistaminen
  4. Verkoston toiminnan kehittäminen ottamalla mukaan sekä uusia toimijoita,  että benchmarkkaamalla toimintaa konkareilta.
Toiminta:
1.       Koulutusta/ohjausta /tietoiskuja osaamisperusteisuuden konkretiasta ja reilusti ideoita uusista opetusmenetelmistä opettajille.
2.       Vahvennetaan opettajaa uuteen opettajuuteen (koulutusta). Tutor-opettajat avuksi opettajille
3.       Koulutusalakohtaiset mallinnukset osaamisperusteisuuden käytännön toteutuksista palvelevat eri aloilla selventämään opettajille sekä opiskelijoille opintojen muutosta ja siinä opintojen edistymistä
4.       Opettaja -ohjaaja roolin ja työn sisäistämisen muutoksen vahvistaminen kaksoisopettajuus -mallia testaamalla.
5.       Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen ryhmänohjaajan ja tutkinnonosan vastuuopettajan kanssa yhteistyössä
6.       Aktiivinen osallistuminen hankeverkoston toimintaan ajatuksella verkoston ideat vaihtoon, miten teillä, miten meillä, tietoiskut opettajille.
Tulokset:
Tutkintokohtaiset case esimerkit; uusien opintopolkujen, käyttöönotto, ohjaus ja tuki uusiin toimintatapoihin sekä työelämälähtöisyyden lisääminen
HOP-työkalun; osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen yksilöllisesti varmistaminen uusien perustutkinnon perusteiden toimeenpano osaamisperusteisuuden, yksilöllisyyden ja joustavuuden näkökulmasta
Tutkintokohtaiset case -esimerkit; henkilökohtaisen ohjauksen vahvistaminenyksilöllisten opintopolkujen toimeenpanossa
Hyvien käytänteiden ja toimintamallien jalkauttaminen verkoston toimijoiden kesken omaan oppilaitokseen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti