- Opiskelijoiden
opsaamisperusteiseisten oppimisprosessien entistä yksilöllisempi ja
joustavampien mallien kehittäminen ja testaaminen
- oppimisen ohjaamisen
laadun ja osaamisperusteisuuden varmistaminen, yksilöllisyys, Hops ja
joustavuus sekä sisäistäminen mitä nämä todella tarkoittavat käytännössä,
opettajan työssä ja mitä opiskelijan arjessa
- Opettajasta -ohjaajaksi
roolin ja työn sisäistämisen muutoksen vahvistaminen
- Verkoston toiminnan kehittäminen ottamalla mukaan sekä uusia toimijoita, että benchmarkkaamalla toimintaa konkareilta.
Toiminta:
1.
Koulutusta/ohjausta /tietoiskuja
osaamisperusteisuuden konkretiasta ja reilusti ideoita uusista
opetusmenetelmistä opettajille.
2.
Vahvennetaan opettajaa uuteen opettajuuteen (koulutusta).
Tutor-opettajat avuksi opettajille
3.
Koulutusalakohtaiset mallinnukset
osaamisperusteisuuden käytännön toteutuksista palvelevat eri aloilla
selventämään opettajille sekä opiskelijoille opintojen muutosta ja siinä
opintojen edistymistä
4.
Opettaja -ohjaaja roolin ja työn sisäistämisen
muutoksen vahvistaminen kaksoisopettajuus -mallia testaamalla.
5.
Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
ryhmänohjaajan ja tutkinnonosan vastuuopettajan kanssa yhteistyössä
6.
Aktiivinen osallistuminen hankeverkoston
toimintaan ajatuksella verkoston ideat vaihtoon, miten teillä, miten meillä,
tietoiskut opettajille.
Tulokset:
Tutkintokohtaiset
case esimerkit; uusien opintopolkujen, käyttöönotto, ohjaus ja tuki uusiin
toimintatapoihin sekä työelämälähtöisyyden lisääminen
HOP-työkalun; osaamisen
tunnistaminen ja tunnustaminen yksilöllisesti varmistaminen uusien
perustutkinnon perusteiden toimeenpano osaamisperusteisuuden, yksilöllisyyden
ja joustavuuden näkökulmasta
Tutkintokohtaiset case
-esimerkit; henkilökohtaisen ohjauksen vahvistaminenyksilöllisten
opintopolkujen toimeenpanossa
Hyvien käytänteiden ja toimintamallien jalkauttaminen
verkoston toimijoiden kesken omaan oppilaitokseen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti